Lønn for ansatte i staten
-
Hvert år oppdaterer regjeringen og KMD lønnstabell for hovedtariffavtalen. Se link https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/Statlig-arbeidsgiverpolitikk/lonn-og-tariff-i-staten/lonnstabellen/id438643/.
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) leverer lønn til over 90% av alle statlige virksomheter og har behov for å kunne hente disse dataene automatisk, over et API.
Her vil det være veldig nyttig for oss, og sannsynligvis også andre som trenger informasjon om lønn for ansatte i staten, om det fantes et API for å hente disse dataene.
Det vil være relevant å kunne versjonshåndtere dataene med tidspunkt for oppdatering.
-
Hei, @henrik-hanasand. Beklager for at dette har tatt litt tid, men vi er på saken!
-
@christiane-andrea-frohlich
Så flott! Gi meg gjerne beskjed om dere trenger mer informasjon om hvilke behov vi har, og om dere trenger hjelp til å teste API-et? -
@christiane-andrea-frohlich Hei, har dere noen status på denne saken?
-
@henrik-hanasand Jeg skal høre med @livar-bergheim i dag. Håper vi får et svar til slutt:)
-
Det hadde dessverre ligge på vent hos meg ei stund. Dette er noko vi har hatt dialog med Arbeidsgiverpolitisk avdeling om tidlegare, og no plukkar vi opp tråden.
Kva er behovet for versjonshandtering? Treng ein å hente ut utgåtte versjonar av lønnstabellane inkludert informasjon om kva periode ein lønnstabell var gyldig for, eller er det tilstrekkeleg å ha nyaste lønnstabell med tidspunkt for sist oppdatering?
-
Har fått kontakt rett stad i departementet, KDD — tidlegare KMD, og fått svar:
«Vi har ikke umiddelbare planer om dette. Lønnstabellen inneholder begrenset med data, og vi ser ikke et stort behov for digitalisering grunnet den begrensede mengden med data.»Avventar meir informasjon om behovet før eg følgjer opp vidare.