Felles datakatalog åpen kildekode?
-
Hei, eg jobbar i politiet og vi ser på muligheten for å ta felles datakatalog meir aktivt i bruk. I den forbindelse lurer eg på om felles datakatalog er publisert som åpen kildekode og om det evnt er nokon erfaringar med å kjøre en egen kopi av felles datakatalog i egne datasentre?
På forhånd takk.
-
Hei sann, @audun-vindenes-egge
Så bra at dere har tenkt å begynne med datakatalog i politiet.
Ja, Felles datakatalog er publisert som åpen kildekode. Alt er mulig å oppdrive på Github. Det er mange ulike "repositories" som er åpent på vår Github.
Når det gjelder å kjøre kopi av Felles datakatalog i egne datasentre er det mulig, men krever nok mye jobb i forhold til behovet. Jeg anbefaler at dere tar en prat med folkene i FDK. Så kan dere sammen finne ut av hva behovet er, slik at vi kan finne best mulig løsning.
Jeg sender deg videre til @kjersti-stenerud-steien via. e-post og ønsker dere lykke til videre!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registrer Logg inn