Movai.no - kollektiv og mobilitets plattform
-
Hei, mitt navn er Tore André Rosander og jeg har lyst til å dele en plattform jeg har jobbet med ved siden av jobb. Jeg benytter meg av flere åpne datakilder og API-er fra bla. Entur, Yr.no, og noe hentes direkte fra de enkelte tilbyderne.
Mye av dataen formateres og mellomlagres på mine egne servere, og jeg har tatt i bruk flere typer AI-modeller for å håndtere noen av oppgavene.Reisesøk utføres først som fritekst søk "Reise fra Kristiansand til Voiebyen i morgen kl 15". Når søket er utført dukker det i tillegg opp et vanlig skjema for å enkelt kunne endre søket dersom ai modellen har misforstått noe.
Plattformen er fortsatt i en tidlig fase og målet er å lage en plattform som samler kollektiv- og mobilitet-data, og gjør den tilgjengelig på en enkel og sømløs måte.
Jeg er veldig åpen for forslag til forbedringer eller funksjonalitet som kan være fint å ha. Spesielt rundt brukeropplevelse og tilgjengelighet for alle type brukergrupper.
Jeg kan nevne noe av funksjonaliteten som allerede er på vei:
- Innlogging for å lagre favorittreiser, avgangskilt, mm.
- Tale-til-tekst søk.
- Filtreringsmuligheter og generelt mer avansert søk i reiseplanlegger.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registrer Logg inn