Chat i Offentlige Data
-
Jeg er utvikleren bak WebAssistants.ai og har satt opp en chatbot kalt Brreg Wizard. Brreg Wizard er en AI-drevet chatbot som hjelper med informasjonssøk i norske selskapsregistre og relaterte kilder. Du kan installere en WebAssistant på websider og dashboards med en linje JavaScript.
Hva gjør Brreg Wizard?
Brreg Wizard lar deg "snakke med dataene". I stedet for å navigere gjennom databaser eller csv filer, kan du ganske enkelt chatte med Brreg Wizard. Det er relativt enkelt å integrere nye dataset og APIer i WebAssistants som tools som språkmodellen kaller ved behov.Video om hvordan sette opp tools med WebAssistants.ai
youtube.comHva kan du spørre Brreg Wizard om?
- Detaljert informasjon om norske selskaper
- Roller og personer knyttet til et selskap
- Lån og tilskudd gitt av Innovasjon Norge
- Relevante nyheter og informasjon om selskaper fra internett (siste 30 dager)
Hvordan fungerer det?
Gå til Brreg Wizard og trykk på "AI ikonet" i ned i høyre hjørne på siden for å starte en chat med Brreg Wizard og begynn å stille spørsmål. Den presenterer svarene på en enkel og forståelig måte, akkurat som i en vanlig samtale.Eksempler på spørsmål du kan stille:
"Kan du fortelle meg om Equinor ASA?"
"Hvem sitter i styret til DNB Bank ASA?"
"Har NIMMO AS fått noen støtte fra Innovasjon Norge?"
"Hva skriver media om Telenor ASA for tiden?"Jeg er veldig interessert i å høre hva dere synes om Brreg Wizard og om jeg burde legge til noen flere data. Har også en Smilefjes AI som analyserer smilefjes inspeksjoner.
Datakilder:
- Enhetsregisteret fra Brønnøysundregistrene
- Tilsagn og finansiering fra Innovasjon Norge
- Smilefjestilsyn fra Mattilsynet
WebAssistanter i Bruk: