API for søknader til Forskningsrådet
-
Hei
Jeg ønsker å laste ned data fra Forskningsrådet på søknader som de har mottatt siden 2002 (tror det var da de begynte å registrere). Direkte fra NFR finner jeg to typer datasett. Det første er direkte nedlastbart gjennom GitHub og inneholder de fleste av feltene jeg er interessert i.
https://github.com/Forskningsradet/open-data/tree/main/datasets/soknader2Det andre datasettet er fra statistikkbanken til NFR. Dette inneholder flere felter som det første datasettet ikke har, men jeg får bare lastet ned 10000 rader.
https://prosjektbanken.forskningsradet.no/en/explore/statistics?Kilde=FORISS&distribution=Ar&chart=bar&calcType=funding&Sprak=no&sortBy=date&sortOrder=desc&resultCount=30&offset=0&source=FORISS&projectId=354868&Ar=2024&Ar=2023&Ar=2022&Ar=2021&Ar=2020&Ar=2019&Ar=2018&Ar=2017&Ar=2016&Ar=2015&Ar=2014&Ar=2013&Ar=2012&Ar=2011&Ar=2010&Ar=2009&Ar=2008&Ar=2007&Ar=2006&Ar=2005&Ar=2004Mitt spørsmål er derfor om det finnes en API jeg kan bruke for å laste ned data med alle feltene jeg er ute etter (spesielt prosjektleders navn)?
-
Jeg skal kontakte Forskningsrådet og be de svare. Noen foreløpige tips under:
For noen måneder siden kom jeg tilfeldigvis over et API fra Forskningsrådet for å hente ut egne data om søknader. Dette mangler beskrivelse i data.norge.no i skrivende stund.
Ser ut til at navn på prosjektleder er med i dataene man får ut der.Kom også over et kodeprosjekt (GitHub-repo) for å hente ut data, laget av noen ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU).
Legger for ordens skyld inn lenke til datasett-beskrivelsen på data.norge for datasettet «
Søknader til og innvilgede prosjekter fra Forskningsrådet» fra Forskningsrådet for de åpne dataene om søknader.med hilsen Livar i Digdir
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registrer Logg inn