Hopp til innhold
  • Kategorier
  • Emneord
  • Siste
  • Populære
Lukk
Datalandsbyen logo
  1. Hjem
  2. Tips og spørsmål
  3. Søker tips/kurs om SKOS

Søker tips/kurs om SKOS

scheduled pinned locked moved Tips og spørsmål
skos-ap-no
5 Innlegg 3 Innlegg 5.8k Visninger 1 Følger
  • oldest-to-newest
  • newest-to-oldest
  • most-votes
reply
  • reply-as-topic
guest-login-reply
deleted-message
  • aremjolsnesA Frakoblet
    aremjolsnesA Frakoblet
    aremjolsnes
    topic:wrote-on, /post/180, 2021-09-29T13:29:57.891Z Sist endret av aremjolsnes
    #1

    Hei,
    Er det noen i dette forumet som vet om det er noen som tilbyr kurs e.l. om SKOS-AP-NO, eller SKOS generelt?

    one-reply-to-this-post last-reply-time
    2
    • christiane.andrea.frohlichC Frakoblet
      christiane.andrea.frohlichC Frakoblet
      christiane.andrea.frohlich
      topic:wrote-on, /post/181, 2021-09-30T06:46:13.268Z Sist endret av christiane.andrea.frohlich
      #2

      Hei, @aremjolsnes 🙂

      Tenker du på kurs i selve standarden, eller sikter du til et kurs som går mer på det interne arbeidet med SKOS?

      Jeg har spurt Språkrådet hva slags kursmateriell de besitter, ellers kan jeg vise til veilederen for for SKOS-AP: https://data.norge.no/specification/skos-ap-no-begrep/

      Skal holde deg oppdatert på hva jeg finner! 🙂

      aremjolsnesA one-reply-to-this-post last-reply-time
      1
      • christiane.andrea.frohlichC christiane.andrea.frohlich

        Hei, @aremjolsnes 🙂

        Tenker du på kurs i selve standarden, eller sikter du til et kurs som går mer på det interne arbeidet med SKOS?

        Jeg har spurt Språkrådet hva slags kursmateriell de besitter, ellers kan jeg vise til veilederen for for SKOS-AP: https://data.norge.no/specification/skos-ap-no-begrep/

        Skal holde deg oppdatert på hva jeg finner! 🙂

        aremjolsnesA Frakoblet
        aremjolsnesA Frakoblet
        aremjolsnes
        topic:wrote-on, /post/182, 2021-09-30T13:55:04.989Z Sist endret av
        #3

        @christiane-andrea-frohlich
        Ja, det er mest for å dykke litt ned i standarden generelt for å kunne rigge oss for å anvende den. Vi har et datasett som har et SPARQL-endepunkt, og den kan kanskje være et utgangspunkt i arbeidet. Men dette må henge sammen med en mer overordnet ontologi – og det er der jeg trenger råd og veiledning (om noen har).

        Jeg er også interessert i å følge med på det interne arbeidet med SKOS (alt henger sammen med alt).

        Jeg kjenner til veilederen du viser til, men kan tenke meg å se på flere eksempler på anvendelse (ulike brukstilfeller).

        Jim J. YangJ one-reply-to-this-post last-reply-time
        1
        • aremjolsnesA aremjolsnes

          @christiane-andrea-frohlich
          Ja, det er mest for å dykke litt ned i standarden generelt for å kunne rigge oss for å anvende den. Vi har et datasett som har et SPARQL-endepunkt, og den kan kanskje være et utgangspunkt i arbeidet. Men dette må henge sammen med en mer overordnet ontologi – og det er der jeg trenger råd og veiledning (om noen har).

          Jeg er også interessert i å følge med på det interne arbeidet med SKOS (alt henger sammen med alt).

          Jeg kjenner til veilederen du viser til, men kan tenke meg å se på flere eksempler på anvendelse (ulike brukstilfeller).

          Jim J. YangJ Frakoblet
          Jim J. YangJ Frakoblet
          Jim J. Yang
          topic:wrote-on, /post/184, 2021-10-04T05:58:52.369Z Sist endret av
          #4

          @aremjolsnes Vi (Digdir) har sammen med en arbeidsgruppe utarbeidet SKOS-AP-NO, og vi forteller mer enn gjerne hva SKOS-AP-NO er ment for (og dermed også hvordan SKOS brukes).

          aremjolsnesA one-reply-to-this-post last-reply-time
          1
          • Jim J. YangJ Jim J. Yang

            @aremjolsnes Vi (Digdir) har sammen med en arbeidsgruppe utarbeidet SKOS-AP-NO, og vi forteller mer enn gjerne hva SKOS-AP-NO er ment for (og dermed også hvordan SKOS brukes).

            aremjolsnesA Frakoblet
            aremjolsnesA Frakoblet
            aremjolsnes
            topic:wrote-on, /post/192, 2021-10-15T08:01:24.699Z Sist endret av
            #5

            @jim-j-yang
            Flott - og takk for sist 😉
            Jeg tar kontakt med det første

            one-reply-to-this-post last-reply-time
            1

            Hei! Det ser ut til at du er interessert i denne tråden, men du er ikke innlogget.

            Lei av å måtte skrolle gjennom de samme innleggene hver gang du besøker siden? Når du er innlogget, kommer du alltid tilbake til nøyaktig der du var sist, og du kan velge å bli varslet om nye svar (via e-post eller push-varsel). Du kan også lagre bokmerker og gi tommel opp til innlegg for å vise andre i fellesskapet at du setter pris på bidragene deres.

            Med ditt bidrag kan denne tråden bli enda bedre 💗

            Registrer Logg inn
            reply
            • reply-as-topic
            guest-login-reply
            • oldest-to-newest
            • newest-to-oldest
            • most-votes


            • Data.norge.no
            • Kontakt oss
            • Samtykke og brukervilkår
            • Tilgjengelighetserklæring
            • Personvernerklæring
            • Informasjonskapsler
            • github logoFølg oss på Github
            • Logg inn

            • Logg inn eller registrer deg for å søke.
            • first-post
              last-post
            0
            • Kategorier
            • Emneord
            • Siste
            • Populære