Kunstig inteligens skrev koden som gjorde det mulig å hente ut og analysere alle bedrifter i Norge.
-
Med ChatGPT og Github Copilot, som begge er kunstig intelligens / AI systemer, laget jeg et program som gjør at alle kan hente ut og analysere norske bedrifter.
Når du har informasjon om alle bedrifter i Norge, kan du lage analyser, søk og andre ting som normalt ville krevd inngående kunnskap om programmering, databaser og statistikk.
Ved å stille presise spørsmål til ChatGPT lager den koden som skal til. Dette spørsmålet:The table brreg_enheter_alle is a table of organizations. The number of employees are defined by the field antall_ansatte. Create a new function named getLargestOrganizations that returns the records that has the most employees. Sort the results so that the organization with the largest amount of employees is at the top. There are many records in the table so it must be possible to pass a parameter named numberOfOrganizations to the function getLargestOrganizations that defines how many organizations to return. Use the already defined function displayRecords to display the result.
Ga meg et program som gjør det mulig å hente ut de 10 største bedriftene i Norge. Hvilke andre spørsmål kommer du på?
Jeg har satt sammen koden til et program som gjør du også kan gjøre det samme. Kan du formulere spørsmålet, så kan ChatGPT lage koden som gjør det mulig å svare på spørsmålet.
Med hjelp av kunstig inteligens kan du lage analyser, søk og andre ting som normalt ville krevd inngående kunnskap om programmering, databaser og statistikk.
Du finner koden og prosjektet shadow-brreg på GitHub!